úterý 9. dubna 2013

Knížky, které mě ovlivnily...

...a které vám doporučím, protože si myslím, že jsou fakt super!

Anička malířka (Eduard Petiška)
Krásná dětská knížka. První knížka, kterou jsem přečetla sama celou. Pak jsem všude malovala "Nedělní" žlutou kočku, protože mám sklon chovat se jako hlavní (nebo jiné) postavy knihy.

On je fakt boží! (Lousie Rennison)
Zfilmovanou knížku jste mohli vidět minulý víkend v televizi. Filmové zpracování se mi nelíbí. Je to knížka, kterou jsem si koupila někdy v šesté třídě a četla jsem ji o té doba hned několikrát. V podstatě ji čtu pokaždé, kdy jsem nemocná, protože Gege a jejího kocoura Anguse miluju! Její příběh je story šílené puberťačky, která se snaží dospět v mladou maddame a získat lásku svého pana Božského. Proč? Protože On je fakt boží :-)

My děti ze stanice Zoo (Christiane F.)
Tak tohle už je záležitost, kterou asi každý zná a kterou by měly povinně číst děti/dorost/teenageři. Je to autobiografická knížka, která zachycuje život jedná mladé feťačky. Je zde úžasně popsané prostředí, kde se příběh odehrává. Knížka vás dostane svým pohledem na věc. Budete prožívat každý další vpich, každý absťák... v návaznosti na knížku doporučuju shlédnout taky film Trainspotting.

Saturnin (Zdeněk Jirotka)
Tak tuhle knížku naprosto miluju a když umývám nádobí, tak si ji pouštím jako audio knihu. Vždycky si říkám, že bych chtěla v téhle době žít. Miluju ty jejich úžasné hlášky... jsou tři druhy lidí... první, když před něj v poloprázdné restauraci postavíte mísu koblih neudělá nic... druhý, když tu mísu uvidí, tak jej napadne, jaké by to bylo, házet ty koblihy po lidech... no a třetí typ? ten ty koblihy popadne a začne je házet do ostatních návštěvnících restaurace... bojím se, že Saturnin je ten třetí :-)

Muž, který sázel stromy (Jean Giono)
Krátký příběh o tom, jak se usilovnou a neustálou snahou může obyčejnému člověku podařit obnovit vyschlou krajinu, která bývala jeho domovem. Sázením stromů může být i vaším smyslem života.

Hrdý Budžes (Irena Dousková)
Prvně jsem toto dílko zaznamenala kupodivu jako divadelní představení v hlavní roli s úžasnou Bárou Hrzánovou, které rozhodně doporučuju ke shlédnutí. Budete u toho brečet smíchy, to vám garantuju! Není to právě knížka do vlaku nebo na cesty, protože se po vás všichni budou koukat, čemu se furt tak řehtáte.

Sedm let v Tibetu (Heinrich Harrer)
Tahle knížka mi dělala společnost tři týdny v nemocnici a hlavně na JIPce. Příběh je o horolezci, který se pod německou vlajkou snaží zdolat horu Nanga Parbat, jenže přijde válka a on je uvězněn v intervenčním táboře. Rozhodne se uprchnout, ale kvůli politické musí utíkat přes Tibet, kde nakonec zůstane na sedm let. Možná znáte i film Sedm let v Tibetu, kde hraje Brad Pitt (a je tam zatraceně sexy).

Stalo se mi všechno (Eva Urbaníková)
Tuto autorku jsem objevila docela nedávno a jsem za ni ráda. Líbí se mi všechny její knížky, ale tahle nejvíc. Je čistě pro ženy, o ženském myšlení, ženském přátelství a problémech v manželství. Já to dělám tak, že si ji přečtu, naštvu se na manžela Kataríny, dočtu a odložím.... a až zase zapomenu o čem to vlastně bylo, zase ji začnu číst a zase jsem naštvaná. Takhle už to jde asi 5 let a pořád mě to baví.

Je mnoho dalších knížek a autorů, které se mi líbily nebo mě nějak ovlivnili. Hlavně těch autorů je hodně, ale o těch zase někdy příště... znova, teď vypněte PC prosím, ať nebolí vás hlova :-)

A co teď čtete vy?

PS: já se teď prokousávám Účastníky zájezdu a volám léto!!

3 komentáře:

  1. Ďakujem za tipy, z vypisaneho som citala iba my deti zo stanice zoo a saturnina.
    Mna teraz velmi inspiruju knihy od Paula Coelha. :) Je to moja spriaznena dusa. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paulo Coelho se mi taky líbí, ale zapomněla jsem ho připsat :( Četla jsem Bridu, Alchymistu i další a vždycky se mi to moc líbilo.

      Vymazat
  2. My děti ze stanice zoo. Většina lidí z mého okolí tuhle knížku považuje za nejlepší o drogách. Ale nesouhlasím. Přečti si Milion malých střípků od Jamese Freye. To je teprv zážitek. S ničím se (s prominutím) nesere, některé pasáže jsou možná trochu přibarvené, ale i tak to stojí za to. Když jsem potom četla stanici zoo, tak mi to přišlo jako pohádka. Komu jsem střípky půjčila, ten se mnou souhlasil, takže opravdu doporučuji. =)
    Jinak ke komentáři - Coelho. Od něj se mi zatím líbilo jen Veronika se rozhodla zemřít. Je to totiž věkově nejbližší. Četla jsem ještě i Alchymistu, čte se to hezky, ale je v tom hlubší smysl, kterýmu ještě moc nerozumím. Za to třeba přítelova mamka tyhle knížky zbožňuje a v mnohých se najde. Takže jeho začnu číst až tak ve třiceti či výš =D

    OdpovědětVymazat

Díky za koment :-*