středa 16. ledna 2013

Celozrnný chléb podle Petra Havlíčka

Sedíc nad učením (opravdu jen sedíc, od oběda jsem se do toho ani nepodívala) jsem si vzpomněla, že už mám skoro týden (ne-li dýl) v ledničce acidofilní mléko, které bylo určeno na celozrnný chleba podle pana Havlíčka. Byl to první, co mě v knížce zaujalo a přidalo mi to i jednoduché. Nakoupila jsem si suroviny a pak na to zapomněla :-)

No a dneska se mi to náramně hodilo!

Vytáhla jsem téměř všechno, co jsem koupila (no u nás v koloniálu nemají hi-maize škrob, zvláštní) a vrhla se na to. Za chvíli už bylo těsto i na stěně ale pomalu začínalo vypadat jako chleba. Ještě pomazat vodou a šup do trouby, počkat 60 minut a sem tam mazat vodou a voilááá...


Je to kluk jako buk s kůrkou tvrdou jako kámen. Stihl se upéct, než jsem dojezdila na rotopedu, takže to byla velmi dobře využitá hodinka.

Spáleno: 475 kcal
Čas: 52 minut
Ujeto: 14,5 km

S pocitem dobře vykonané práce si jdu ukrojit tři krajíčky. Dám si je asi jen s máslem a kouskem mrkve.

A co vy, už jste někdy pekli chlebík?

4 komentáře:

  1. Tenhle vypadá dobře...já občas peču v pekárně nějaký zdravější...ale jen když doma všechno ostatní dojde....a v troubě jsem kdysi pekla nezdravej z bílé mouky, ale byl výbornej! Jedli jsme ho ke kafi místo buchty :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybych měla Jani kam dát pekárnu, tak bych taky experimentovala :-) a jen tak pro mou představu...vychází tě chleba z domácí pekárny levněji než v obchodě nebo je to prostě jenom o tom, že si ho upečeš kdy chceš a přesně víš, co v něm je?

      Vymazat
  2. vypadá skvěle! :) my máme doma domácí pekárnu, a když tam uděláme chlebík tak se oblizujeme až za ušima :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no jenže zdání klame :D Mám pocit, že jsem v troubě našla kámen mudrců. Asi jsem ho nechala v troubě moc dlouho a jeho kůrka je úplně brutálně tvrdá, takže jsem z něho snědla jenom střídu, ale jinak je chuťově výborný. Příště ho dám na míň stupňů a na kratší dobu.

      Vymazat

Díky za koment :-*