středa 23. ledna 2013

Levný neznamená nutně nekvalitní

aneb babské rady a jiné plky při obědě...

Milé dámy, slečny, paní a vy ostatní,
dneska bych se ráda pozastavila nad tím, jestli je opravdu nutné kupovat drahé výrobky do domácnosti. Jsou opravdu tak super nebo je to jenom reklama? Platíme kvalitu nebo značku?

Pomalu, ale jistě začínám od těch dražších výrobků ustupovat. Mám své oblíbence, ale vidím, že se dají nahradit docela snadno. Už víc než měsíc mám problém se zašlým dřezem. Máme starou panelákovou kuchyň, kde je smaltovaný bílý dřez. Už asi leccos zažil a tak se v něm krásně drží jakákoliv špína. Můj přítel to odmítá pochopit, a proto když do něj vyleje hrnek ovocného (čili barveného) čaje, tak ho nevypláchne. Výsledkem je, že já pak jak idiot trávím svůj volný čas s hubkou v jedné a Cifem ve druhé ruce. Moje snažení bylo pořád marné. Fialovomodrý nádech ne a ne pustit. Vzpomněla jsem si, že citron má bělící účinek (používám ho na nehty, aby zesílily a byly hezky vidět ty bílé proužky), tak jsem celý dřez vydrhla citronem a světe div se... mám ho zase krásně bílý a vypadá možná líp než před tím. Styď se Cife i se svou reklamou, kde se bruslí na plotně (cca z roku 1995), kterou jsem milovala a vždycky jsem si to chtěla vyzkoušet.

To stejné platí pro náš záchod. Žijeme v paneláku, voda je tu tvrdá a ani Domestos si s tím neporadí. Ale zkuste na vodní kámen pustit ocet! No výsledek si dovedete představit.

Celková cena obou čističů cca 10 Kč :-)

No nekup to!


A co vy? Dáváte přednost "přírodě" nebo radši zaplatíte za značku?


PS: Fajn, přiznám barvu.... nestíhám cvičit ani jíst zdravě, jenom se učím a spím, takže nemám jiné téma :-) Ale to přejde, ještě dva týdny a bude po všem.

4 komentáře:

  1. Citron jsem zkoušela na rez ve varné konvici, ale tam mi nefungoval. Zafungovala ale kyselina citronová - vařit. a co zůstalo jsem růčo vydrhla octem + solí. Konvice jako nová. Jinak máme doma obecně problém s hodně železitou vodou, takže oranžové usazeniny. Nedám dopustit na obyčejnou mycí pastu TORO cca 16 Kč.

    OdpovědětVymazat
  2. já mám třeba moc ráda některé výrobky z lidlu (třeba arašídové máslo) které stojí minimálně a je jedno z nejkvalitnějších. Takže čtu složení, čtu hodnoty a podle toho kupuji :)

    OdpovědětVymazat
  3. a co se týče toho čištění, zkusila bych to napřírodno a kdyby to nevyšlo, holt zainvestuji.. ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Většinou jdu po "přírodě" :) Sem tam se ptám na radu třeba babičky a ráda čtu i staré babské rady, když na ně někde narazím.

    OdpovědětVymazat

Díky za koment :-*