středa 27. února 2013

Motivační řeč

Ahoj holky,

včera jsem se musela neskutečně dokopávat k čemukoliv. Ráno jsem vyskočila z postele čilá jako rybička. Nasnídala jsem se, sbalila věci a letěla do knihovny. V knihovně jsem si půjčila pár zajímavých knížek, ale o těch až později. Cestou jsem se stavila v obchodě (přítel sice jel nakoupit autem, ale když on pořád nechápe rozdíl mezi 3% jogurtem a smetanovým 10% jogurtem - "říkala´s bílý, ne?") na něco zdravého. Úplně jsem hleděla, co všechno jsem si koupila a že sem za to nakonec nedala majlant. S brutálně těžkou taškou jsem se pak hodinu vláčela všudemožně, protože mhd se někde seklo. Domů jsem se pak přihnala jako vítr a vrhla jsem se na nádobí. Uvařila jsem a pak jako by mi někdo vytáhl baterky :(

Asi už na mě jde ta jarní únava a to mě děsně rozčiluje. Venku bylo totiž tak krásně a já jsem se zmohla jenom na přemýšlení o tom, co bych venku mohla dělat, kdyby mě nepřepadla ta lenora (jakože třeba jít běhat, že). No aspoň jsem se začetla do těch knížek, co jsem přitáhla:

Návod na přežití pro muže (Igor Bukovský)
Je to knížka, kterou jsem objevila u známého, který ji dostal od Ježíška :-) Sice se tam píše, že to je pro muže, ale věřte mi, že i my ostatní si tam najdeme svoje. Nečekejte ale nějaké finty jak neumřít na pětidenní tůře někam do hor, to ne. Je to návod jak přežít ve smyslu "neužrat se k smrti", být fit a dožít se vnoučat. Zkrátka je to kniha plná zajímavých informací jak o výživě, tak i o sportování a dalších aspektech zdravého života. Takže jestli ji někde potkáte, tak na ni mrkněte, je opravdu hezky zpracovaná a napsaná celkem srozumitelně.

Zachraňte si život s Hankou Kynychovou (Hanka Kynychová, Jakub Hladký)
Název šílený, obsah ale překvapivě čtivý. Na knížce s Hankou spolupracovali ještě další odborníci na výživu a sport, takže je zde víc pohledů na jednu věc. Knížka má velmi široký záběr témat, což je možná trochu na škodu, protože občas se mi stává, že spíš než aby dala odpověď na něco spíš přidává další a další otázky, protože začne něco vysvětlovat a pak skončí někde v půlce. Jinak najdete tam všechno od základů stravování a cvičení až po psychiku během cvičení.

To jsou teda knížky, co mi tu teď leží na stole. Zbytek zůstal v ložnici, tak o těch vám napíšu později až se do nich začtu :-) Myslela jsem si, že v čítárně knihovny máme i časopis Run, ale ukázalo se, že bohužel. Chtěla jsem načerpat novou inspiraci, ale tak budu čerpat jinde, třeba u vás ;-)

Večer jsem si dala klasicky rotoped. Musela jsem se teda ale hodně přemlouvat, protože mi celé odpoledne byla neskutečná zima a představa, že bych se měla převléct jen do tílka a šortek byla příšerná, ale nadruhou stranu představa, že bych na rotopedu musela dneska sedět tak dlouho dokud bych neujela 46 km mě děsila daleko víc. Nakonec jsem jako vždycky byla ráda, že jsem se dokopala a těch svých patnáct jsem si odjela. Ale moc mi to nešlo. Nemohla jsem se za boha vyškrábat nad 130 tepů a ani po hodině se mi to nepodařilo víc než párkrát.

Jinak jídlo celkem šlo:
Snídaně: Sypané čoko-müsli (40 g) + bílý jogurt 3% (150g) + mátový čaj
Oběd: Zeleninová polévka
Svačina: Kaiserka + fitness sýr + žervé + zelí
Večeře: semolinové kolínka + máslo + kakao

Jo já vím, že po cvičení bych si měla dát spíš bílkoviny, jenže jsem to podcenila a žádné po ruce neměla, ale i kdybych je měla po ruce, tak bych si ty kolínka stejně dala, protože jsem na ně měla neskutečnou chuť.

PS: nejdou mi přidávat obrázky, ale zkusím to později, tak to snad nebude vypadat jako holý text.

4 komentáře:

  1. Taky si dám po cvičení občas sacharidy, většinou sáhnu po špagetách, které miluju. Chutím neporučíš. :D
    Ale kde máš dopolední svačinku? :))
    A ten oběd mi také přijde nějaký chudý. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak už jsem psala v předchozích článcích, tak svačinku dopoledne teď vynechávám, protože vstávám tak kolem osmé, takže snídám až kolem deváté... na svačinku teda není moc času, a proto si dávám větší snídani a když mě chytne hlad tak slupnu pár mandliček :-)

      Vymazat
  2. Ahoj :)
    Nejíš trochu málo?? Možná, že kdybys během dne přidala více bílkovin, tak bys neměla večer chuť na sacharidy? :o)
    Jo a on ten řeckej jogurt je velmi kvalitní (rozhodně bych se ho nebála, i kdyby jen občas :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zzdeni neboj, rozhodně málo nejím a tu včerejší chuť si taky vysvětluju tím, že jsem ten den hodně flákala jídlo a tělo se mi za to řádně pomstilo večer (to všichni známe od pana Havlíčka :D). A máš pravdu s bílkovinama jsme teď hodně na štíru. Já totiž vůbec nejsem na maso. Mám ráda ryby, ale třeba kuřat jsem přejezená a jenom při pomyšlení na pečené kuře se mi dělá špatně. Musím to začít nějak kompenzovat. Začala jsem jíst tvarohy a cizrnu. Pomalu začínám přemýšlet i o protejnovém nápoji.

      Vymazat

Díky za koment :-*