úterý 30. října 2012

Óda na cizrnu, červenou čočku a kuskus

Ahoj ahoj děvčata,

tak dneska to konečně přišlo! Rozhoupala jsem se a konečně si uvařila nějaké nové jídlo. Hlavním kritériem výběru surovin bylo, aby to byly ty nové nevyzkoušené, co mi už takovou dobu leží ve spíži. Takže na řadu přišla očekávaná červená čočka a hlavně cizrna.

Cizrnu jsem si vařila už minulý týden se špenátem a sýrovou omáčkou. V podstatě jsem ve svém momentálně nejoblíbenějším jídle jenom vyměnila těstoviny za cizrnu. No bylo to famózní. Jestli někoho zajímá jak jsem to splácala, tak to bylo asi nějak takhle: na másle jsem nechala rozmrazit a trochu osmažit kukuřici spolu s listovým (taky mraženým) špenátem (ne drcený, měli byste z toho blivajz). Až to trochu povolí, tak přidávám mléko...to za chvilinku zavaří...pak se tam plcne tavený sýr a čekám a čekám a sýr se pomalu rozpouští a rozpouští až spolu s ostatními ingrediencemi vytvoří omáčku. Pak už jenom otevřete plechovku s cizrnou, scedíte ji a zamícháte s omáčkou. Nakonec všechno dochutíte solí, pepřem, bazalkou a granulovaným nebo čerstvým česnekem (já dávám přednost čerstvému, přidávám tak 2 stroužky). No a pak už zbývá jen popřát Dobrou chuť!

Dneska jsem svou kuchyň zneužila zase. Tentokrát to odnesla červená čočka, cizrna a navrch i kuskus, kterému pořád nemůžu přijít na chuť. Někde na netu jsem našla recept na čočkový salát, jenže já hlava děravá jsem si ho zapomněla opsat nebo někam uložit, a tak jsem byla nucená improvizovat. Takže můj postup byl takovýhle:

Nejdřív jsem si dala vařit vodu na kuskus (3 pol. lžíce), pak jsem dala vařit červenou čočku (3 pol. lžíce, 10 - 15 minut). Mezitím si nakrájíme papriku a začneme si rozehřívat pánev na zeleninu. Rozpálíme pánev, přidáme kukuřici a nakrájenou papriku (kolik čeho si určete sami podle chuti) a chvilku restujeme. Pak přidáme odležený kuskus a scezenou čočku a chvilku ještě restujeme. Až to začne kašovitět přidáme cizrnu z plechovky. Nakonec dochutíme. Tento bod je nejdůležitější!! Vesměs všechny tři hlavní ingredience jsou dost neutrální, a proto nesmíte kořením šetřit. Popusťte uzdu fantazii. Já jsem použila hlavně kari, čehoz jsem pak docela litovala, protože jsem zjistila, že mi teda asi vážně nechutná :-) Ale i tak to byla mňamka.

Udělat fotku mě bohužel napadlo až když jsem si dávala do pusy poslední sousto...no tak snad příště holky.

Tak vyzkoušejte a třeba mi napište, jak vám to chutnalo :-)

2 komentáře:

  1. skvělá óda! :)
    cizrnu a kuskus jsem ještě nechutnala, chystám se na ně

    OdpovědětVymazat
  2. :-) Joj, díky Kamčo! Určitě je vyzkoušej, nemá to chybu.

    OdpovědětVymazat

Díky za koment :-*