pátek 12. října 2012

Please, SUPER SIZE ME!

Ahoj holky, vzhledem k tomu moje etapa "znovu-obnovení-starých-zdravých-návyků" se ještě nenastartovala (a tedy nemůžu psát o tom, kolik jsem toho dneska odcvičila a co všechno jsem snědla nebo spíš nesnědla...), chci vám napsat aspoň něco zajímavého co se jídla týká.

Jedná se o film Super size me. Doporučila mi ho jednou kamaráda, tak jsem to skoukla. No následek to mělo takový, že místo aby mě to odradilo od jídla z fast foodu, spíš jsem dostala šílenou chuť na Big Mcka :-)

Takže o čem to celé je?

Morgan Spulrok - Hlavní aktér, režisér a ten co to všechno vymyslel, chce lidem v Americe ukázat, jak jídlo z fast foodu ničí naše tělo. Hlavně jeho každodenní konzumace. Morgan má na začátku dokumentu normální váhu, BMI taky v normě a nemá žádné zdravotní potíže.

Celý dokument má několik důležitých pravidel:

  • Denně musí sníst 3 velká jídla v McDonaldu
  • Musí sníst každou část menu a musí sníst opravdu všechno
  • nesmí pít nic, co by nepocházelo z fast foodu
  • když se v prodejně zeptají jestli chce super size (tedy tu největší porci) musí říct Ano!
  • nesmí denně ujít víc než 5 000 kroků, pak už se může jenom vést
....toto je totiž plus mínus chování "běžného" Američana (ano, já vím že slovo Američan patří všem co žijí v Americe, což je druhá největší země na světe, takže globalizovat v tomto případě je dost přehnané, ale berme to tak, že ten dokument je primárně určen obyvatelům USA, kteří se potýkají s obrovskou nadváhou).


No a výsledek?

Morgan se dostal z 11% tuku na 18% tuku, už v prvních dnech rudnul při konzumaci menu. Začal mít velké bolesti hlavy, neskutečně se mu zvýšil cholesterol, začal mít deprese a jeho celkový psychický stav se horšil. Začal mít problémy se srdcem a málem ho skolil infarkt. Na začátku to byl obyčejný chlápek, co se rozhodl světu ukázat, co dokáže McDonald udělat s lidmi, ale na konci je z něj skoro troska, která je na jídle z mekáče úplně závislá. Nejdřív se mu z těch jídel dělalo špatně, pak bez nich nemůže být.


Názor ať si každý udělá sám, já jdu dát vločky s mlékem :-)


Pokud vás tento článek zaujal, doporučuju stáhnout, který je ke stažení na uložto. a taky přečíst tehnhle wiki ČLÁNEK

2 komentáře:

  1. a já doporučuju kouknout i na Fat head, který tak trochu ukazuje, že ne všechno v tomhle dokumentu je pravda :-) http://www.youtube.com/watch?v=evcNPfZlrZs

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip, jestli jsem to správně pochopila, tak je to o tom, že ten chlap si prostě nekupuje meníčka, ale vybírá si jídla zvlášť a nedává si super size porce. OK to beru, ale nemyslím si, že by tak měl zdravý vyvážený jídelníček. Tak či tak, fast food se nikdy nemůže vyrovnat doma uvařenému jídlu.

      Jo a všimla sis? Dneska se zatím držím, jak snídaně, tak svačina byly zatím ukázkové a už se mi tu namáčí čočka na večeři :-)

      Vymazat

Díky za koment :-*